Login
} Θέατρο Βασιλάκου

Γκάμπυ Γκάμπυ Hot

 

 

ΘΕΑΤΡΟ:

 

BAΣΙΛΑΚΟΥ

Πλαταιών και Πρ.Δανιήλ 3

Κεραμεικός

Τηλ.: 210 3467735

 

 

}ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

 

ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ:

Γαβριέλλας Ουσάκοβα

 

 

ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ:

Αναστασία Τζέλλου – Κίρκη Καραλή

 

 

ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ:

Κίρκη Καραλή

 

 

ΣΚΗΝΙΚΑ:

Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα – Ράνια Υφαντίδου

 

 

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ:

Ηλέκτρα Λαμπριανίδου

 

 

ΦΩΤΙΣΜΟΙ:

Ελίζα Αλεξανδροπούλου

 

 

Μουσική διδασκαλία - Πρωτότυπη μουσική σύνθεση - Ενορχήστρωση:

Ελένη Ευθυμίου

 

 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:

Κίρκη Καραλή

 

 

ΚΙΝΗΣΗ:

Τατιάννα Μύρκου

 

 

ΗΘΟΠΟΙΟΙ:

Άγγελος Παπαδημητρίου
Λίλα Μπακλέση
και η "Γκάμπυ"

Μαζί τους οι ηθοποιοί:
Βαγγέλης Αμπατζής
Μανώλης Κλωνάρης
Νίκος Λεκάκης
Γιώργος Σαββίδης
Άλεξ Τριανταφύλλου

 

 

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ:

Πρεμιέρα: 27/10

Δευτέρα: 7:00 μ.μ.
Τρίτη: 9:00 μ.μ.

 

 

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ:

15 ευρώ γενική είσοδος
10 ευρώ

 

 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:

100 λεπτά

 

 

 

Γκάμπυ

News image

 

-
+
12

Γκάμπυ (Μείνατε ευαίσθητοι)


Το Νέο Θέατρο Βασιλάκου παρουσιάζει την "Γκάμπυ"

(Μείνατε ευαίσθητοι), εμπνευσμένο από το βιβλίο της

Γαβριέλλας Ουσάκοβα, «Η ζωή μου», και από ήρωες των χρονογραφημάτων του Νίκου Τσιφόρου.

 

 

 

H ιστορία μιας αντισυμβατικής γυναίκας, ενός ελεύθερου πνεύματος που αφιερώθηκε στον έρωτα, έζησε στην Αθήνα του περασμένου αιώνα και πλάνεψε τους άντρες, παρουσιάζεται από τον Οκτώβριο στη σκηνή του Νέου Θεάτρου Βασιλάκου.


 

 

Η Γκάμπυ γεννήθηκε σε αριστοκρατική οικογένεια, μια εποχή που η ελευθερία και η ανεξαρτησία των γυναικών έμοιαζε παράλογη. Σε νεαρή ηλικία, κάνει μια «επιλογή ανεξαρτησίας»: μακριά από οικογένεια, από εργοδότες (έγινε η ίδια και «επιχειρηματίας» και «προϊόν») και από έρωτες που πληγώνουν, παίρνει έναν δρόμο που της δίνει όλα όσα θέλει και κρατά μακριά της όλα αυτά στα οποία έμαθε να αμύνεται. Τα χρόνια περνούν, γίνεται γνωστή σε πολλές γενιές ανδρών -είτε για τις ασύγκριτες υπηρεσίες της, ή για το μήνυμα του αυτόματου τηλεφωνητή της-, δεν κάνει διακρίσεις στην πελατεία της και δέχεται στο σπίτι της από βοσκούς μέχρι πρόσωπα της υψηλής κοινωνίας. Είναι βαθιά θρησκευόμενη, βοηθά τα παιδιά της γειτονιάς της, καλύπτει τα ιατρικά έξοδα των άπορων γειτόνων της, ενώ κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής, εκμεταλλεύεται τις επαφές της με τις ναζιστικές αρχές προκειμένου να αποκαλύπτει μυστικά σε μέλη της Αντίστασης. Κάπου στα μέσα της πολυτάραχης ζωής της, το 1960, ο εαυτός της σε μικρή ηλικία και ο εαυτός της σε μεγάλη ηλικία, φτάνουν στο σπίτι της, φέρνοντας μαζί τους τις αναμνήσεις μιας περασμένης ευτυχίας και το μέλλον μιας μονότονης ηρεμίας. Η Γκάμπυ, μια επαγγελματίας του έρωτα, κάνει μαζί τους την ανασκόπηση της ζωής της, μέχρι που μια νύχτα, βρίσκεται δολοφονημένη στο σπίτι της, στους πρόποδες του Λυκαβηττού. Αν είχε αφήσει ένα σημείωμα, πριν φύγει, αυτό θα έλεγε: «Μείνατε ευαίσθητοι».

Μια γυναίκα που χαράχτηκε ανεξίτηλα στα όνειρα χιλιάδων ανδρών που την γνώρισαν και που απέδειξε με τη ζωή και τη δράση της, ανατρέποντας τα στερεότυπα, πως οι άνθρωποι δεν μπαίνουν σε κατηγορίες, αλλά μένουν στην Ιστορία για το ήθος, το πνεύμα, το πείσμα και την ηρωική, πολλές φορές, επαναδιατύπωση της ίδιας τους της ταυτότητας.

Dim lights Embed Embed this video on your site


Στην παράσταση της Κίρκης Καραλή, η κεντρική ηρωίδα, χωρίζεται σε τρεις ηθοποιούς: τον πολυσχιδή Άγγελο Παπαδημητρίου , την τάχιστα ανερχόμενη Λίλα Μπακλέση και την "Γκάμπυ", μια ηθοποιό - έκπληξη, που φτάνει στη θεατρική αίθουσα και βλέπει τη ζωή της να παρουσιάζεται ως παράσταση. Ο χωρισμός του ρόλου σε τρεις ηθοποιούς δεν είναι μόνο ηλικιακός. Οι τρεις τους διατυπώνουν σκηνικά τις διαφορετικές πτυχές του χαρακτήρα της ηρωίδας. Η Μπακλέση αντιπροσωπεύει τη φιλοδοξία και το τσαγανό της νεαρής Γκάμπυ, ο Παπαδημητρίου μια λιγότερο γήινη και περισσότερο αλλόκοτη πλευρά της, ενώ η "Γκάμπυ", σύμβολο μιας διαχρονικής θηλυκότητας, μοιάζει ανάμεσά τους σκοτεινή και ανεξιχνίαστη.

Η παράσταση διαπερνά την περίοδο 1930-1990, σκιαγραφώντας την κοινωνική φυσιογνωμία και την ατμόσφαιρα της παλιάς Αθήνας, υπό το πρίσμα του λόγου και του βλέμματος μιας ιέρειας του έρωτα. Μια περίοδος ιστορικών ανατροπών και αισθητικών εξελίξεων, που αν και ανήκει στο κοντινό μας παρελθόν, μπήκε ήδη στο συλλογικό ασυνείδητο, συναρπάζοντάς μας και ωθώντας μας στη νοσταλγία εκείνων των καιρών που οι Αθηναίοι ακόμη επεξεργάζονταν τα όρια του έρωτα, ακόμη φλέρταραν, ακόμη ήλπιζαν σ’ ένα καλύτερο μέλλον.

 

Πηγή: culturenow.gr

72 1024x768

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο βραβευμένος Αλέξανδρος Αβρανάς συμπράττει με τον Θεατρικό Οργανισμό Ακροπόλ παρουσιάζοντας το «Gagarin Way»,

από τις 17 Ιανουαρίου στο θέατρο «Βασιλάκου»

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα των ημερών, ο βραβευμένος στο πρόσφατο φεστιβάλ της Βενετίας, σκηνοθέτης Αλέξανδρος Αβρανάς, συμπράττει με τον Θεατρικό Οργανισμό Ακροπόλ και παρουσιάζουν μαζί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τη μαύρη κωμωδία του Gregory Burke «Gagarin Way». Η παράσταση ανεβαίνει από τις 17 Ιανουαρίου στο θέατρο «Βασιλάκου».

Το έργο πραγματεύεται με χιούμορ το θέμα της σημερινής επανάστασης που δεν έρχεται ποτέ. Η υπόθεση αναφέρεται στην εξαφάνιση του σοσιαλισμού από μια περιοχή, όπου ο πολιτικός ριζοσπαστισμός ήταν κάποτε χαρακτηριστικός του τοπικού πληθυσμού.

Πρωταγωνιστές του έργου είναι δύο εργάτες, που αποφασίζουν να επαναστατήσουν κατά του συστήματος και οργανώνουν ένα τρομοκρατικό χτύπημα, έχοντας την πεποίθηση ότι μέσα από τη βία θα καταφέρουν να «ξυπνήσουν» τον κόσμο. Όπως αποδεικνύεται όμως, ο ένας από αυτούς ενδιαφέρεται μόνο για ένα ξέσπασμα ωμής βίας και όχι για την επανάσταση. Το καυστικό κείμενο εγείρει ερωτήματα για την ηθική, τον πολιτικό ακτιβισμό, τη βία και την απάθεια.

Ο σκηνοθέτης, Αλέξανδρος Αβρανάς, σημειώνει: «Το πολιτικό θέατρο έχει πάντα την πρόθεση της παρέμβασης. Ίσως να μην μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Μπορεί όμως σίγουρα να προσπαθήσει να δείξει πώς πραγματικά έχει η κατάσταση και, αν τα καταφέρει, να αφυπνίσει τη συνείδηση έστω και ενός μόνο θεατή. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να μιλήσει στην εποχή του με τη γλώσσα της εποχής του. Δεν αρκεί απλά να ξαναλές τις παλιές ιστορίες ούτε να καταφεύγεις στους παλιούς τρόπους, ακόμα κι αν δούλεψαν καλά στην εποχή τους. Ούτε αρκεί να λες αυτό που η εποχή έχει ανάγκη να ακούσει. Ζούμε σε μια εποχή που όλα τα πρόσωπα της αλήθειας είναι σκληρά και μεις απλά πρέπει να διαλέξουμε εδώ αυτό που μας ταιριάζει περισσότερο».

Κι ο 37χρονος σκηνοθέτης συνεχίζει: «Νομίζω ότι το Gagarin Way είναι μια εικόνα από το παρόν, και κυρίως από το μέλλον μας. Μας λέει πώς έχουν τα πράγματα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και του καπιταλισμού των πολυεθνικών, και πώς οι απλοί άνθρωποι, που δεν είναι απλές στατιστικές στα χαρτιά των τεχνοκρατών, όχι απλώς σαρώνονται από τούτες τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, αλλά μεταλλάσσονται και τρώνε ο ένας τον άλλον».

Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2001 στο Εδιμβούργο και από τότε έχει μεταφραστεί σε 20 γλώσσες και έχει παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο.

Ο Αλέξανδρος Αβρανάς γεννήθηκε στη Λάρισα το 1977. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (U.d.K.) του Βερολίνου. Tο 2008, στο 49ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης κέρδισε για την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με τίτλο «Without» το βραβείο της καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας και έξι ακόμη βραβεία, ανάμεσα τους κι αυτό του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη. Με την επόμενη ταινία του «Miss Violence» συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 70ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας, όπου απέσπασε τον Αργυρό Λέοντα (Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας) και τρία ακόμα βραβεία. Η ταινία έχει λάβει συνολικά μέχρι σήμερα οκτώ διεθνή βραβεία, μεταξύ άλλων και αυτό του Καλύτερου Σεναρίου στο Φεστιβάλ της Στοκχόλμης. Η πρώτη του σκηνοθεσία στο θέατρο ήταν το 2011 με το πολιτικό δοκίμιο τουν Στρίντμπεργκ «Μικρή κατήχηση για τις κατώτερες τάξεις».

Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση: Αλέξανδρος Μπαλαμώτης

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς

Σκηνικά- Κουστούμια: Ευαγγελία Θεριανού

Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου

Συνεργασία και δραματουργία: Κώστας Περούλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριτίνη Γκόγκα

Βοηθός σκηνογράφου: Χρυσούλα Κοροβέση

ΔΙΑΝΟΜΗ

ΕΝΤΥ: Στέφανος Κοσμίδης

ΤΟΜ: Μιχάλης Μουλακάκης

ΓΚΑΡΥ: Κώστας Ανταλόπουλος

ΦΡΑΝΚ: Μάνος Βακούσης

Παραγωγός: Θεοφάνης Γ. Κιρκινέζος

Πρεμιέρα παράστασης: Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014

Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά

Ώρες παραστάσεων

Τετάρτη 19:00

Πέμπτη & Κυριακή 20:00

Παρασκευή & Σάββατο 21:00

Τιμές εισιτηρίων

17€ Διακεκριμένο Εισιτήριο

13€ Κανονικό

10€ Φοιτητικό, ανέργων & ΑΜΕΑ

Normal 0 false false false

Κριτικές Μελών

Δεν υπάρχουν κριτικές μελών για αυτή την ανάρτηση.

Για να γράψετε κριτική παρακαλώ εγγραφείτε ή εισέλθετε στο λογαριασμό σας.